Новини ліцею

За підтримки Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні з січня по червень 2018 року було реалізовано загальнодержавний проект -масовий відкритий онлайн-курс з медіа-грамотності (Massive Open Online Course — MOOC). У Маріуполі в цьому проекті приймали активну участь учні 31 групи Маріупольського Міського Ліцею. Проект побудовано на матеріалах курсу «English for Media Literacy» навчальної он-лайн платформи «Coursera». Це розвиваючий курс, що поєднує вивчення англійської мови та навички медіа-грамотності. Курс було спеціально розроблено з метою надати учням інформацію щодо медіа-грамотності та навчити найкращим шляхам отримання даних за допомогою сучасних засобів масової інформації. Курс містить шість 2-3 годинних групових зайнять з фасилітатором, та самостійну роботу. Зайняття будуть відбуватися в наступних містах: Бучач, Вінниця, Житомир, Запоріжжя, Кам’янець-Подільський, Київ, Конотоп, Краматорськ, Кропивницький, Луцьк, Маріуполь, Мелітополь, Миколаїв, Одеса, Слов’янськ, Суми, Тернопіль, Харків, Херсон, Хмельницький.

Участь в курсі вимагає знання англійської мови приблизно на рівні B (згідно з загальноєвропейською класифікацією рівня володіння іноземною мовою CEFR). Учасники курсу дізналися про навчальні та просвітницькі можливості масових англомовних он-лайн курсів на прикладі відкритого масового англомовного онлайн-курсу з медіа-грамотності. Участь безкоштовна. Після закінчення курсу учасники отримали Сертифікат про походження курсу. Заняття проводила Тоцина Людмила Михайлівна, вчителька Маріупольського Міського Ліцею, кваліфікований фасилітатор, фахівець з англійської мови.

Масовий відкритий онлайн-курс англійської мови та медіа-грамотності проводиться Регіональним офісом з питань викладання англійської мови (RELO) та відділом преси, освіти та культури посольства США в Україні (Київ). В Україні проект виконує громадська організація «Український центр громадських ініціатив «Світло».

   

 

      ________________________________________________

19 червня учні ліцею Гриб Анна, Овчиннікова Марія, Бугаєв Артем та Моргай Ангеліна та вчителі Бабенко М.Ф., Бодня О. І., Бахур В.В. та Крившенко Ю.В. були запрошенні на відзначення переможців 4 етапу всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів до м. Крамоторськ, де Донецька обласна держадміністрація на чолі з заступником голови Донецької обласної державної адміністрації Стокозом І.А. нагородила учнів та їх наставників цінними призами за відмінні результати у олімпіадному русі.

________________________________________________________________________

15. 06 та 16.06 вчителі німецької мови Бахур В.В. та Шелгунова Н.В. відвідали освітній конгрес » Школа майбутнього: шанси та виклики» у м. Київ. Вчителі відвідали різноманітні лекції, воркшопи, здобули нові методичні знання та поспілкувалися з відомими науковцями, освітянами з Німеччини, Австрії, Швейцарії, Білорусії та України. Освітній конгрес був організован у рамках » українсько-німецького року мов» під патронатом Гете-Інституту

______________________________________________________________

Щорічна літня навчальна практика ліцеїстів

Учнів 8-х та 10-х класів Маріупольського міського ліцею протягом двох тижнів з 28 травня по 8 червня 2018 року пройшли річну навчальну практику ліцеїстів в Маріупольському державному університеті в рамках співпраці «МГУ — МГЛ».
Програма практики включала в себе: відвідування навчальних лабораторії університету, лекції про напрямки підготовки, що реалізуються на факультетах університету, участь у ділових іграх, майстер-класах. Крім практичних занять учнів чекала і культурна програма — вони побували в археологічному музеї університету, відвідали екскурсію по університету, а також зіграли в гру-квест по історії Маріуполя.
Учасники практики знайомилися з інноваційними навчально-науковими лабораторіями і технологіями навчання. Ліцеїсти змогли оцінити можливість використання шкільних знань в навчально-практичної роботи студентів: під час практики вони відвідували навчальні лабораторії, де виконували фрагменти студентських лабораторних робіт. Слухали лекції про напрямки підготовки, що реалізуються на всіх факультетах університету. Учасники практики економічного спрямування брали участь в ділових іграх, гуманітарного напрямку — в майстер-класах. Ліцеїсти спілкувалися зі студентами університету і дізналися багато цікавого про позанавчальної життя вузу.
За ці два тижні багато ліцеїсти змогли визначитися з вибором майбутньої професії, і для багатьох з них Маріупольський державний університет стане місцем продовження навчання для здобуття вищої освіти.
Особливо запам’яталися учням ліцею такі заходи:

Мовний практикум з англійської мови

http://mdu.in.ua/news/studenti_mdu_proveli_praktikum_z_anglijskoji_movi_dlja_uchniv_mariupolskogo_miskogo_liceju/2018-05-29-2506

Екскурсія-практикум до навчальної телестудії «MDU-медіа»

http://mdu.in.ua/news/mariupolski_uchni_vidvidali_telestudiju_mdu_media/2018-05-29-2503

Майстер-клас за допомогою мультимедійного обладнання «Системний аналіз в сучасному житті»

http://mdu.in.ua/news/uchni_miskogo_liceju_vzjali_uchast_u_majster_klasi_vid_mdu_u_ramkakh_planu_proforientacijnoji_praktiki/2018-05-31-2516

Майстер-клас «Забезпечення прав людини у сучасному українському суспільстві»

http://mdu.in.ua/news/uchni_miskogo_liceju_diznalisja_pro_osoblivosti_navchannja_studentiv_juristiv/2018-06-01-2519

Гра «Політичні дебати»

http://mdu.in.ua/news/kafedri_mizhnarodnikh_vidnosin_ta_zovnishnoji_politiki_mdu_provela_proforientacijnij_zakhid_dlja_shkoljariv/2018-05-30-2510

«Ласкаво просимо до Польщі»

http://mdu.in.ua/news/uchni_mariupolskogo_miskogo_liceju_vidvidali_centr_polskoji_kulturi_mdu/2018-05-31-2517

Мовний практикум з німецької мови

http://mdu.in.ua/news/na_fakulteti_inozemnikh_mov_mdu_vidbuvsja_movnij_praktikum_z_nimeckoji_movi_dlja_uchniv_mariupolja/2018-06-01-2520

Науково-популяризаційний захід «Поринь у світ наук про Землю»

http://mdu.in.ua/news/uchni_mariupolskogo_miskogo_liceju_vidvidali_naukovo_doslidnij_ekologichnij_centr_mdu/2018-06-04-2526

Інтерактивна гра «Твоя професія – твій вибір»

http://mdu.in.ua/news/tvoja_profesija_tvij_vibir_licejisti_vzjali_uchast_u_interaktivnij_gri_na_bazi_mdu/2018-06-01-2523

Дискусія-вікторина «Презентація скарбів давньої та сучасної Греції»

http://mdu.in.ua/news/licejisti_mariupolskogo_miskogo_liceju_vidvidali_fakultet_greckoji_filologiji_ta_perekladu_mdu/2018-06-05-2529

Майстер-клас «Роль інформації і культури в реалізації цілей сталого розвитку»

http://mdu.in.ua/news/vikladachi_istorichnogo_fakultetu_mdu_sponukali_uchniv_zamislitisja_nad_globalnimi_problemami_ljudstva/2018-06-06-2533

Мовний практикум

http://mdu.in.ua/news/na_bazi_mdu_vidbuvsja_movnij_praktikum_z_anglijskoji_movi_dlja_licejistiv_mariupolja/2018-06-06-2532

Фонетичний курс з англійської мови

http://mdu.in.ua/news/majster_klas_z_praktichnoji_fonetiki_dlja_licejistiv_vid_kafedri_teoriji_ta_praktiki_perekladu_mdu/2018-06-07-2534

_______________________________________________________

30 травня Маріупольський міський ліцей з моніторинговим візитом відвідала директор департаменту профілактики, освіти та медіації Центру «Ла Страда-Україна» Вероніка Андрєєнкова.

Візит відбувся в рамках проекту «Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації за принципом рівний-рівному та вирішення конфліктів мирним шляхом в закладах освіти Донецької та Луганської областей», в якому бере участь ліцей.

Впровадження медіації на базі служби порозуміння в навчальному закладі сприяє зниженню рівня конфліктності між учнями, поліпшенню атмосфери в закладах освіти, мобілізації учнівської молоді на самостійне врегулювання конфліктів між однолітками ненасильницьким шляхом.

Ліцей – є пілотною школою по впровадженню медіації як засобу вирішення конфліктів. Саме зараз, в рамках літньої навчальної практики, учасники проекту Цинкуш І.А. та Романова І.Г. проводять для ліцеїстів серію тренінгів з метою відбору учнів в службу порозуміння ліцею.

Потреба у створенні шкільних служб порозуміння дуже актуальна саме в освітянському просторі, адже реформування освіти не проходить без суперечок та конфліктів, а тривалі бойові дії на нашій території тільки посилюють конфліктогенність суспільства. Тому ініціатива Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) та ГО «Ла Страда-Україна» щодо створення шкільних служб порозуміння в закладах освіти та навчання відновним практикам учасників освітнього процесу буде вагомим внеском в розбудову миру та вирішення конфліктів мирним шляхом в учнівському середовищі.

_____________________________________

З нагоди 10-річчя PASCH в Україні 30 травня відбулася зустріч Президента Федеративної Республіки Німеччина Франка-Вальтера Штайнмаєра з учнями та вчителями українських PASCH-шкіл в київській школі № 239. Маріуполь на зустрічі представляла команда Маріульського міського ліцею у складі учителя німецької мови Шелгунової Наталі Володимирівни та учнів 10 класу Анни Гриб та Побойного Микити. Учні розповіли пану Штайнмаєру про те, як вони вивчають німецьку і яку роль при цьому відіграють німецькомовні проекти, та подарували модель тетраподу, який за останні 4 роки став неофіційним символом міста.

_____________________________________

День Європи у Маріупольському міському ліцеї

В Україні  День Європи відзначають у третю суботу кожного травня. Вперше заходи, присвячені цьому дню, проводилися в 2003 році. 

В 2018 році День Європи в Україні припадає на 19 травня. В Україні свято сприймається як спосіб приєднання до тих цінностей, які дотримуються в ЄС. 

Наші ліцеїсти впродовж року брали  активну участь в ліцейських, міських, обласних і Всеукраїнських конкурсах в рамках дня Європи.

18 травня День Європи відсвяткували у Маріупольському міському ліцеї!

Свято запам’яталося запальним флешмоб та нагородженням найактивніших ліцеїстів!


Учениця 23 групи Крутоусова Крістіна була нагороджена за перемогу у номінації «Найкращі роботи» V Всеукраїнського конкурсу есе «Я – європеєць»за оригінальність викладених думок, креативність і неординарний погляд автора. А учень 23 групи Доценко Олексій став учасником V Всеукраїнському конкурсі есе «Я – європеєць».


Учениця 23 групи Проскурякова Елеонора перемогла в ОБЛАСТНОМУ ФЕСТИВАЛІ МИСТЕЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІприсвяченому Дню Європи в Україні  «Європа з нами, ми з Європою»  в номінації «Інтерактивний плакат «Віртуальна подорож країнами Європи»». А учні 23 групи Горохова Вікторія  та Симоненко Марк стали учасниками в номінації «Виставка художньої творчості «Європейська культура – пошук спільного»».

У Маріупольському міському ліцеї з 14 по 17 травня під керівництвом Смірнової Лариси Іларіонівни пройшла виставка газет і буклетів «Вивчаємо Європу», присвячена  Дню Європи. Свої роботи представили учні 10-х класів, а найяскравіші і найінформативніші роботи були нагороджені грамотами та солодкими подарунками.

Учениця 31 групи Бохонова Ярослава зайнала І місце у ліцейському конкурсі газет «Вивчаємо Європу», а учениця 21 групи Дудко Галина зайнала І місце у ліцейському конкурсі буклетів .


Наступні групи стали учасниками міського конкурсу «ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ – МОЇ ЦІННОСТІ»:

  1. команда учнів 23 групи:

Гринінгер Марк, Розбей Константин, Крутоусова Кристина, Горохова Вікторія)

(І місце у ліцейському конкурсі проектів «ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ – МОЇ ЦІННОСТІ»)

  1. команда учнів 31 групи:

Караваєва Ольга, Мельниченко Аліна, Єрьоменкова Ганна, Чмирьова Єлизавета)

(ІІ місце у ліцейському конкурсі проектів «ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ – МОЇ ЦІННОСТІ»)

  1. команда учнів 7-А класу:

(Кудланова Ганна, Гуменюк Ганна, Виборнова Яна, Серокурова Валерія)

(ІII місце у ліцейському конкурсі проектів «ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ – МОЇ ЦІННОСТІ»)

  1. команда учнів 12 групи:

Д’яченко Вадим, Яцелєнко Дар’я, Чумбаш Валентина, Литвинова-Мухас Кристина, Вареников Олексій

(ІV місце у ліцейському конкурсі проектів«ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ – МОЇ ЦІННОСТІ»)

  1. команда учнів 7-Б класу:

Д’яченко Антон, Сорокін Вадим, Цимбалюк Мирослава

(V місце у ліцейському конкурсі проектів «ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ – МОЇ ЦІННОСТІ»)

19 травня на Фестивалі Європи

усі команди були нагороджені призами!

Команда учнів 7-А класу (Кудланова Ганна, Гуменюк Ганна, Виборнова Яна, Серокурова Валерія) стали одними з 5ти переможців міського конкурсу «ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ – МОЇ ЦІННОСТІ» та отримали можливість відвідати заповідник на о. Хортиця.

 

 

 

 


Четверта міжнародна екологічна конференція

школярів

12-13 травня  на базі Європейської Академії в Берліні було проведено Міжнародну екологічну конференцію школярів, активними учасниками якої стала команда Маріупольського міського ліцею. Таїсія Зименко, Катерина Шелгунова та Злата Каменьок представляли проект «Сонце для ліцею», який було проведено під керівництвом Шелгунової Наталі, учителя німецької мови, та Кареби Олени, учителя біології, у 2016-2018 навчальних роках.

Учасники проекту досліджували джерела енергії,  порівнювали відновлювані з не відновлюваними, вивчали переваги та недоліки різних видів енергії та особливості їх застосування. Учні також проводили досліди та вивчали принцип роботи сонячних батарей та колекторів, фактори, які впливають на ефективність і можливості для обладнання Маріупольського міського ліцею сонячними установками.

Про результати проведеної роботи учні розповіли під час конференції. До участі у цьому заході було запрошено 15 команд з України, Вірменії, Азербайджану, Беларусі, Грузії, Казахстану, Киргізії, Росії, Китаю, Аргентини та Німеччини. Загалом на розгляд компетентного журі було представлено 230 робіт.

______________________________________________________________________________________________

25 — 28 квітня у Києві вчитель німецької мови Бахур В.В. та вчитель математики Поліщук С.В. взяли участь у чотирьохденному семінарі від Гете-Інституту «Предметно-мовне інтегроване навчання. Мережи сталого розвитку». У світі все більше і більше набирає обертів впровадження технічних та цифрових технологій. Скрізь нам потрібні фахівці. Однак, на сьогодні спостерігається попит на фахівців, які окрім фахових знань також мають і знання іноземних мов. Отже, як поєднуються між собою фахові знання, предметно-мовні та загальномовні компетенції? Це і є метою, яку ставить перед собою методика CLIL – предметно-мовне інтегроване навчання. Застосування методики CLIL у навчальному процесі дає можливість вчителям інтегрувати вивчення іноземної мови з іншим навчальним предметом. Перевага для учнів:  цікавий зміст мотивує учнів до вивчення німецької мови та закладає лінгвістичну базу, над якою надалі вони зможуть самостійно працювати, наприклад, під час навчання. Вчителі ММЛ детально ознайомились з цією методикою викладання та на прикладах побачили, як доцільно використовувати та впроваджувати предметно-мовне інтегроване навчання в ліцеї.

______________________________________________________________________________________________

Studienbrücke

В декабре 2017 года мы приняли участие в проекте «Studienbrücke» от Goethe-Institut. Конкурс проходил в два этапа.

В начале, мы отправляли мотивационные листы. В них мы рассказывали о себе, о планах на будущее и об университетах, в которые хотели бы поступить. Во втором этапе мы проходили собеседование по телефону на немецком и украинском языках.

В апреле нам сообщили о прохождении двух этапов и зачислении в международный проект. В конце апреля мы побывали на встрече с представителями университетов и партнерами программы в Киеве.

Теперь нас ждет два года обучения немецкому языку и сдача экзаменов.

______________________________________________________________________________________________

ММЛ щиро вітає Христенко Миколу, учня 222 групи, з    перемогою (І місце) у перекладацькому конкурсі МДУ (французька мова) серед учнів 9-11 класів Маріуполя. Ліцей пишається тобою.
Молодець!